Auteur Topic: Review Gin Zulu 2 9Mtr  (gelezen 9687 keer)

Offline Rogier

  • Frequente bezoeker
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #15 Gepost op: januari 12, 2011, 20:25:46 »
de windrange is van 14-32. Om te kunnen surfen heb je toch aardig wat kracht nodig, ik neem aan dat hij dat dan al levert bij 14 knopen? Zou dus toch niet heel duf moeten zijn bij lichte wind ?
`°º¤øTwister II 4.1, Venom 16, Bandit III 10, Onyx 130x40, Mystic Crossfireø¤º°`

Offline vliegerverslaafde

  • Inside Teamrider
  • Die Hard
  • Berichten: 3254
  • North Holland Landboarders!
    • Bekijk profiel
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #16 Gepost op: januari 12, 2011, 20:37:18 »
@ vliegerverslaafde; als de kite op het standje freestyle staat,moet je er ook agresief mee vliegen om er power uit te halen .
als je een kite loopt, wil je geen sleur tank!
en op freeride,daar heb ik de 11m2 toen op getest.
is het heel relaxed om te cruisen van golven te rijden en big airs te springen.
en dat doet hij hoor,geloof mij maar!
pieter sprong afgelopen zondag ook lekker met de 11m2 zulu2,met het flyboardje in een knoopje of 14/18.
kijk een 9m2 vraagt wel om wat wind natuurlijk.
ik pak mijn 9m2 tube pas als er 25 knopen en meer staat.

ik weet het olaf maar ik had met de 9m net niet genoeg power om mee te springen helaas :( ik wil wel geloven dat je er hoog mee kan gaan op de freeride stand.

en idd je moest idd veel agressiever sturen wil je er op de freestyle stand power uit halen :P
Sponsored by: www.inside-kite.nl ,

Offline NaaN

  • Administrator
  • Die Hard
  • Berichten: 1537
  • d'ARC side !
    • Bekijk profiel
    • Powerkiters
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #17 Gepost op: januari 12, 2011, 22:50:58 »
Iedereen bedankt voor de complimenten d:)b

Ik ben niet bekend met de term "tophat". Kun je me ergens naar verwijzen waar dit issue met per ongeluk activeren van de safety wordt uitgelegd?
Volgens mij kun je de safety alleen van bovenaf raken met de bar. Dat zal nooit de safety activeren, omdat het een push away systeem betreft. Je oefent dan dus een kracht uit tegen de richting van de safety in.
Daarnaast is de safety van alle huidige GIN kites getest volgens de NF S 52-503 norm. Dat is een Franse paraglider norm welke eigenlijk de enige toepasbare norm is voor veiligheidssystemen in de kitesport. In Frankrijk kun je bijvoorbeeld geen verzekering afsluiten als je kite niet aan deze norm voldoet. Het lijkt me sterk dat je door de testen heen komt als je een safety hebt die met een alledaagse handeling per ongeluk te activeren is.


Ik zal proberen via wat foto's en quotes het e.e.a. toe te lichten:

Citaat van:  ARC Faq
User Warning: Please note due to the design of the TopHat (Push to Release) safety system implemented to comply with the French Kite Safety Rules (NF S52-503 July 2005 Kitesurf) requiring a force of 10daN maximum to release the kite it is possible to release the kite from the chicken loop just by knocking or catching your hand or cloths on it

Citaat van: Tim
Hi guys,

I wanted to start a thread up on this seperately as we have been discussing it within another thread but thought it justified its own.
It releates to Peter Lynn's latest control bar (Zero7) and the false releasing of its safety system that many users are or have experienced mid-flight (or worse, mid-manouvre).
I contacted Peter Lynn about this directly, it seems that they are aware yet not expecting a fix in the very near future.
IMO it is a potentially fatal safety issue.

This is their response:

Citaat van: Peter Lynn
Dear Tim,

Thank you for you concern about this matter.

Last year we had to comply with the France safety rules and we are aware that this means that the safety can go without almost any force.
For the meanwhile we advise to always check your safety if it is fully pushed back so it cannot release by itself (watch your thumbs not getting caught behind the hat of the red release cuff when you pull the bar towards you!).

We hope we can find a way of releasing which complies with the rules and doesn’t release too quick.

Good winds,


Wat men aangeeft is dat de safety vrij gemakkelijk per ongeluk geactiveerd kan worden door er bijvoorbeeld achter te blijven hangen met de mouw van je jas. Dat dit zo gemakkelijk gaat is deels te wijten aan die franse safety norm die voorschrijft dat de kracht benodigt voor het releasen laag moet zijn. Onderstaande foto's laten zien dat de keuze van de rand op de "tophead" het "blijven haken" nog eens verergeren. Deze rand heeft de Gin safety niet maar het principe van releasen werkt hetzelfde.

(Het rode "ding" is de tophead)









Op de foto's kan je ook zien dat de constructie van de safety in basis hetzelfde is opgebouwd als die van Gin. Ik hoop dat het zo duidelijk is voor je wat ik bedoel.

M'n 7 en 11 gaan vandaag ook voor langere tijd op reis. De 13 blijft en mag je uiteraard testen. Dan zul je ook gaan beleven wat voor lift er in zit. Mijn gewicht is misschien nog wel wat hoger dan dat van jou en ik heb al veel fun met de 13 gehad. De Zulu 3 laat nog wel eventjes op zich wachten.

Daar hou ik je aan ;)
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2011, 22:53:47 door NaaN »
Gear:
Peter Lynn Venom 10 16 19 | Trampa 35° Short | Libre Harness DeLuxe

Offline Bastiaan

  • Speciale rechten
  • Die Hard
  • Berichten: 1389
  • Distributeur
    • Bekijk profiel
    • Inside Kite
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #18 Gepost op: januari 12, 2011, 23:12:12 »
Ok das duidelijk. In de basis werkt het systeem wel het zelfde inderdaad. Er is mij echter niets bekend van onbedoeld activeren van de safety. Wendy en ik gebruiken nu al zo'n twee jaar GINs met dit systeem, maar ook van anderen heb ik dit niet gehoord.
Wellicht dat het komt door een andere keuze van materialen. Anders zou ik ook niet weten waarom het toen bij PL zulke problemen heeft gegeven en dat er bij GIN niets aan de hand is.
Op de ZULU 3 gaat het systeem er wel anders uit zien, maar dat heeft andere redenen. Zo kun je in de toekomst nooit meer je tweede safety als eerste trekken. Domweg omdat je er niet bij kunt zonder de eerste te trekken. Ook wordt de tweede safety een push away systeem. Nu is dat nog een pull systeem.

Offline ArdK

  • Die Hard
  • Berichten: 1690
  • all seasons...
    • Bekijk profiel
    • Onze kite videos
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #19 Gepost op: januari 12, 2011, 23:23:07 »
M'n 7 en 11 gaan vandaag ook voor langere tijd op reis. De 13 blijft en mag je uiteraard testen. Dan zul je ook gaan beleven wat voor lift er in zit. Mijn gewicht is misschien nog wel wat hoger dan dat van jou en ik heb al veel fun met de 13 gehad. De Zulu 3 laat nog wel eventjes op zich wachten.
Doe mij dan trouwens ook maar eerst de 13 en dan de 9. :) Past wat beter bij mij denk ik.

@NaaN en andere PL Zero7 bar flyers. In dit draadje op Kitecrowd gaan ze ook in op de safety problemen met de Zero7 bar:
http://forum.kitecrowd.com/kite-landboarding/peter-lynn-zero-7-bar-safety-issue-118220-2.html

Het probleem met de Zero4 bar was dat deze blokkeerde als de safety half getrokken was. Hiervoor is een recall actie gestart. PL heeft dit opgelost in de Zero7 bar, maar bij die bar kon je de release per ongeluk bedienen. Dat was natuurlijk niet de schuld van de  NF S52-503 norm maar gewoon een ontwerpfout van PL. Gunnar  Biniasch (destijds teamrider bij PL) geeft dat ook min of meer toe in op het Kitecrowd forum (nickname gmb13 in het draadje). De "oplossing" die hij aandraagt is om het hoedje om te draaien waardoor de kans op haken achter mouw of duimen minder wordt.

Back to GIN: de safety van de ZULU II  is zo te zien niet "per ongeluk" te bedienen omdat dat randje ontbreekt. Als het goed is daar ook op getest bij de  NF S52-503 certificering.
Trouwens, er is een safety systeem dat al sinds 2008 NF S52-503 certificering heeft.  *O*
Catalyst 6-12 | Zephyr | Frenzy 9 13  | sneeuw/water/strand plankies

Offline Arthur

  • Die Hard
  • Berichten: 1780
  • TRAMPABOARDS!
    • Bekijk profiel
    • Trampa Boards
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #20 Gepost op: januari 16, 2011, 16:35:05 »
Ik heb  vandaag met de Zulu gevolgen. geen ervaring met tubes en net als Naan heb ik ook een twinskin
Ongv 5 bft
dus lekkere wind ervoor denk ik zo.

De tas vond ik erg mooi afgewerkt en zit erg lekker op je rug, daar kan je dus makkelijk een stukje naar je spot fietsen zonder pijnlijke schouders te krijgen.

De bar is gewoon mooi afgewerkt en een vet printje wat ook op de kite zelf zit.
de-power werkt erg goed beter dan mijn Guerilla II= een kite uit 2004
je moet alleen de bar wel half of helemaal aantrekken om te sturen.
Heb er fijn mee kunnen springen ben en ik ben 57 kilo zwaarder mensen zullen er meer wind voor nodig hebben
Hij heeft me denk ik wel 3/4 meter de lucht in gelift en me gewoon echt heel zacht weer neer gezet.

Ik heb hem in het binneland gevlogen dus dat was vrij vlagrig. hij is opzich goed bestand tegen vlagen alleen je moet hem wel heel erg goed in de gaten houden.
Hij lift je niet onverwachts maar hangt hih hangt ook niet fijn in de lucht ze zult moeten oppassen dat hij niet ineens weg stuurt.
maarja.
 Dat komt omdat ik gewoon lui ben geworden door mijn Auto-zenith :P

de wind stond niet heel erg lekker dus kon niet een hele veld gebruiken was een beetje klein stukje wat ik kon gebruiken.
Hij was gewoon fijn om te boarden lekkere mee kunnen powersliden .

Ik vond dit gewoon een heel erg fijne kite maar zou hem graag eens willen proberen op IJmuiden met wat meer ruimte om echt lekkere te boarden




« Laatst bewerkt op: januari 16, 2011, 16:37:08 door Arthur »
vliegt: Flysurfer Speed 3 DELUXE
rolt/surft:  Trampa Costum & Fanatic bronson
Sponsor:TRAMPA   http://www.trampaboards.com/

Offline Bastiaan

  • Speciale rechten
  • Die Hard
  • Berichten: 1389
  • Distributeur
    • Bekijk profiel
    • Inside Kite
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #21 Gepost op: januari 16, 2011, 16:49:43 »
Bedankt voor de review Arthur. Dat je de kite in de gaten moet houden is een feit. Dat moet je bij vrijwel iedere kite doen. Je hebt echter ook geen gemakkelijke omstandigheden gehad voor je test. Ik heb overwogen om hier bij huis nog even in het binnenland te kiten, maar met vlagen die het dubbele zijn van de normale wind was het voor mij wel duidelijk om een andere keer te gaan.
Ik denk dat je wel een beetje "verpest" bent met je auto zenith trouwens. De meeste testers zijn juist erg te spreken over de stabiliteit van de ZULU II en vinden dat je goed kan voelen wat ie doet.

Offline Arthur

  • Die Hard
  • Berichten: 1780
  • TRAMPABOARDS!
    • Bekijk profiel
    • Trampa Boards
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #22 Gepost op: januari 16, 2011, 16:51:54 »
Hey,
Bastiaan vepest ben ik nog lang niet.
Als ik een paar keer met een andere kite ben geweest is dat alweer weg.
Vond hem ook niet heel onstabiel.
Maarja.
heb ook geen échte ervaring met andere kites dus eigenlijk kon ik daar niet zoveel over zeggen
vind hem ook niet onstabiel ofso.
vind het iig wel eenn geweldige kiten !  *O*
vliegt: Flysurfer Speed 3 DELUXE
rolt/surft:  Trampa Costum & Fanatic bronson
Sponsor:TRAMPA   http://www.trampaboards.com/

Offline vliegerverslaafde

  • Inside Teamrider
  • Die Hard
  • Berichten: 3254
  • North Holland Landboarders!
    • Bekijk profiel
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #23 Gepost op: januari 17, 2011, 18:04:32 »
ik vond de kite wel stabiel heb zelf ook een twinskin en dat is gewoon het beste maar ik vond hem net zoals mijn p4 de stabiliteit. ;) twinskin kan je je veters nog bij strikken kan met de kite niet.

maar dat doe je ook niet onder het flyboarden veters strikken _O- :P
Sponsored by: www.inside-kite.nl ,

Offline Bastiaan

  • Speciale rechten
  • Die Hard
  • Berichten: 1389
  • Distributeur
    • Bekijk profiel
    • Inside Kite
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #24 Gepost op: januari 23, 2011, 18:47:26 »
Heren,

Jullie zoeken dit topic:
http://www.powerkiters.nl/pass-the/pass-the-zulu-ii/

Te laat versturen heeft niet zo veel met een review te maken.

Zo heeft RoRoo voor niets zitten opruimen.

Offline PsychoJeff

  • Die Hard
  • Berichten: 1796
  • he is backkk!!!
    • Bekijk profiel
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #25 Gepost op: januari 25, 2011, 18:41:21 »
zoooo de Zulu is binnen :)
eerste gezicht de tas.
echt super mooi :) lekker ruim in tegenstelling van andere tasjes zakjes die met pass the al voorbij is gekomen.
noem geen namen  >:)

ik zal hem van de week testen en kijken wat zo`n buisje nou kan :)
kijk er nu al naar uit ;)

trouwens ook me favo kleur :) wasabiiiii :)

meer volgt..
maar nu eerste verder met me vissekommetje :P
Flexifoil Blade lV 4,9m2!!

Offline PsychoJeff

  • Die Hard
  • Berichten: 1796
  • he is backkk!!!
    • Bekijk profiel
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #26 Gepost op: januari 30, 2011, 11:49:41 »
Heb hem nog niet kunnen testen.. Grmmlll vandaag 8 knopen.. Daar heb ik toch nix aan. Van de week word het pas beter.
Flexifoil Blade lV 4,9m2!!

Offline vliegerverslaafde

  • Inside Teamrider
  • Die Hard
  • Berichten: 3254
  • North Holland Landboarders!
    • Bekijk profiel
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #27 Gepost op: januari 30, 2011, 13:59:10 »
hoelang heb je hem wel niet dan *O* *O* ;)
Sponsored by: www.inside-kite.nl ,

Offline PsychoJeff

  • Die Hard
  • Berichten: 1796
  • he is backkk!!!
    • Bekijk profiel
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #28 Gepost op: januari 30, 2011, 14:36:41 »
paar dagen net ;) dus dat valt mee haha
Flexifoil Blade lV 4,9m2!!

Offline PsychoJeff

  • Die Hard
  • Berichten: 1796
  • he is backkk!!!
    • Bekijk profiel
Re: Review Gin Zulu 2 9Mtr
« Reactie #29 Gepost op: februari 14, 2011, 19:04:51 »
Kite is naar Rogier.
heb hem helaas nog niet kunnen testen dit weekend!
voorspelling was 10 tot 22 knopen.
nou ik weet niet waar, maar hier in iedergeval niet...

maja helaas, volgende keer beter.
toch even zeggen: DEZE TAS ZAG ER GOED UIT!!!  _O- *O*
Flexifoil Blade lV 4,9m2!!