Recente berichten

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10
31
Buggy / Flyboards / Re: Eerste board, mbs comp 90?
« Laatste bericht door ronald Gepost op september 23, 2014, 10:38:39  »
Ja is een zeer goed board met degelijke trucks. Prijs klinkt goed als hij netjes is.
32
Buggy / Flyboards / Re: Eerste board, mbs comp 90?
« Laatste bericht door Mokumdutchy Gepost op september 22, 2014, 23:19:49  »
Die prijs klinkt goed, heb je een linkje zodat we hem kunnen bekijken?
33
Buggy / Flyboards / Eerste board, mbs comp 90?
« Laatste bericht door GODSEELS Gepost op september 22, 2014, 21:44:00  »
Hey allemaal,
hier ben ik weer met een beginner vraagje  :)
Ik ben al een tijd lang aan het rondkijken voor een mountainboard te kopen.
Bedoeling is om in het binnenland op een grasveld te rijden. (met een ozone octane 4m² en binnenkort hopelijk een twinskin)
Ik weeg 75-80kg en ben 1m96 groot.
Cruizen of freestyle weet ik niet want ik heb het nog nooit gedaan  :P Maar ik vermoed gewoon een beetje rond rijden en na een tijd wat kleine sprongetjes.
Nu staat er een mbs comp 90 te koop tegen een denk ik deftige prijs(€150), zou dit bord wat voor me zijn?
Ik ken er helemaal niks van dus ik heb geen idee of dit bord voldoet aan wat ik wil.
Grts,
Sander
34
Algemeen / Re: Flysurfer speed 3. crash
« Laatste bericht door Bastiaan Gepost op september 20, 2014, 23:43:52  »
Forums lezen vanaf de bank als je al niet zo wakker meer bent. Geen goed idee.

Wat Bryan zegt dus  ;)

35
Algemeen / Re: Flysurfer speed 3. crash
« Laatste bericht door brain87 Gepost op september 20, 2014, 21:28:32  »
zo min mogelijk gedepowered vliegen, oftewel zo gepowered mogelijk vliegen
36
Algemeen / Re: Flysurfer speed 3. crash
« Laatste bericht door mrjelle88 Gepost op september 20, 2014, 21:18:17  »
Weet je dat zeker Bryan? Depoweren om overvliegen minder te laten gebeuren?

probeer ook zo min mogelijk gedepowered te vliegen

Misverstand. Zo min mogelijk gedepowered vliegen, niet met zo min mogelijk power vliegen. :)
37
Algemeen / Re: Flysurfer speed 3. crash
« Laatste bericht door Bastiaan Gepost op september 20, 2014, 20:18:31  »
Weet je dat zeker Bryan? Depoweren om overvliegen minder te laten gebeuren? Werkt een Speed 3 ander dan andere depower kites of begrijp ik je gewoon niet helemaal goed?
Als ik een tube depower. Maak ik de voorste lijnen korter waardoor de kite juist meer naar boven en over me heen wil. Je wilt toch juist je achterlijnen korter hebben zodat de kite wat meer het windvenster in zakt?
38
Algemeen / Re: Flysurfer speed 3. crash
« Laatste bericht door brain87 Gepost op september 20, 2014, 19:38:32  »

kite flink terugsturen wanneer je op het hoogste punt bent.
Als hij echt flink over je heen vliegt, gewoon recht naar beneden sturen.
probeer ook zo min mogelijk gedepowered te vliegen vooral in het binnenland, kans op overvliegen is dan minder.
eventueel kun je de mixer ook nog wat stabieler afstellen, maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van de performance.
39
Meetings / Re: [Algemeen] Meetings IJmuiden
« Laatste bericht door brain87 Gepost op september 20, 2014, 19:31:18  »
snab, annemiek en myron gaan naar wijk aan zee ff lekkere water sessie pakken.
noord op ijmuiden is niks
40
Algemeen / Re: Flysurfer speed 3. crash
« Laatste bericht door wentink Gepost op september 19, 2014, 23:36:52  »
Hoi Jesse,

Vervelend te horen wat jullie is overkomen. Sterkte en beterschap voor je broer!

Ik ben begonnen met een flexifoil blade en vlieg nu 2 jaar de speed 3 12m in het binnenland. (uiterwaarden)

Weet je toevallig hoeveel knopen wind er op dat moment was?
Ik hou de knopen bijzonder goed in de gaten in het binnenland, minder dan 10 knopen wind? Dan gaat de speed 3 bij mij in het binnenland niet de lucht in.
Tevens heb ik als vuistregel, dat de windvlagen maximaal 1,5 keer de windsnelheid mogen zijn.

In het begin ben ik ook een keer of twee op mijn rug terecht gekomen. Gelukkig vloog ik toen boven zand en ging dat goed.
Mijn ervaring is dat bij te grote windvlagen (of te weinig stabiele wind), de speed 3 wil gaan kurken en overstallen.
Bij overstall stuur ik hem eigenlijk altijd gewoon een hoek in zodat de wind die er daar nog zit, je nog opvangt.
Het kurken vind ik irritant, dit gebeurt regelmatig als de wind wegvalt of erg vlagerig wordt.

Ik ben dan ook altijd in mijn eentje en dan is het een hels karwei om je kite ergens vast te maken en te 'ontkurken' :)

Het kan ook nog zijn dat het overstallen met een verkeerde afstelling te maken heeft, maar als ik het filmpje zo zie is daar geen sprake van.

Succes en sterkte verder!
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6 ... 10